Wednesday, May 18, 2011

Reply Post My Momok - Fake Jin Gua Hirak


kalau korang nak tau, gambar tu sebenarnya TIPU, HOAX, FRAUD,FAKE!!!!!!!!!!!!
Ni gambar sebenar!! Gambar tu bukan gambar Jin pun!! Dan bukan diambil di Gua Hira' pun!!!


Terima kasih kepada journalist Turki ALI MURAT GUVEN.


Dear brother, I am a Muslim-Turkish journalist from Istanbul. I am mailing you the true story of famous "faked" jinn picture on the net. I catched this famous cave monster from his leg in a show cave near Bristol-England! It is NOT the satan, or jinn, or another bizzare thing. It is only a silly sculpture made by hard-plastic for only touristic attraction and fun. The Muslim world believes this silly joke for years. I was researching the backside of this internet myth for one year and I arrived the truth last December.
-ALI MURAT GUVEN-


Kita tertipu sudah lama dengan gambar kononnya Jin Gua Hira'!!
Zaman sekarang ini, gambar pelik boleh kita anggap di'photoshop'kan.... dan kita anggap gambar pelik yang diambil dahulu semuanya tulen kerana teknik photoshop masih tidak wujud dan susah mahu menipu dengan gambar, namun kita tersilap...penipuan tetap berlaku..

Gua Hira,tempat suci di mana Nabi Muhammad saw mendapat wahyu pertama..

Tempat Nabi-Nabi adalah tempat mulia/suci dan terjaga dari sekelian keburukan dunia, apatah lagi tidak logik setan boleh berpossing relax kat gua tuh. Satu lagi gambar setan tu langsung tak masuk akal.

Gambar tu dibuat bertujuan menghina Nabi Besar SAW.
Konon reflek di sebalik gambar tu ialah N.Muhammad bertapa dengan setan (nauzubillah) dan yang menyampaikan ayat Al-Quran itu adalah dari tipu daya setan di dalam gua. Kekadang gambar di internet dianggap sebagai lucu adalah merbahaya kepada akidah. Kita dipesong secara homur tanpa mengetahui motif disebaliknya.

credit:http://petikanbuku.blogspot.com

Jangan Lupe Like And Comment OK!!

0 comments: