Monday, November 29, 2010

Perlaksanaan Hukum Hudud

Tanamm tanamm!!

SEORANG lelaki menimbus tanah di dada Mohamed.
Sebelum dijatuhkan hukuman mengikut undang-undang syariah, Hakim Osman Siidow Hasan memberitahu penduduk, dua lelaki itu mengaku melakukan kesalahan selepas siasatan dilakukan.
Seorang wanita yang mengaku melakukan hubungan seks di luar nikah turut dihukum 100 kali sebatan.






haaa dah takley nak melawan dah!!

Laksanakan Hukum Hudud!!! =...( takutnyer

Tak tahu ape hukum hudud??
Kalau kat Malaysia ni, bila cakap pasal hukum Hudud, pasti ramai yang mengatakan bahawa hukuman tersebut terlalu zalim dan tidak wajar diguna pakai. Tapi mereka sebenarnya tidak sedar bahawa disebalik ‘kezaliman’ tersebut ianya memberi pengajaran kepada semua umat Islam supaya menjauhi perkara-perkara yang dilarang agama malah berasa takut untuk mendekatinya.

Tapi kalau kat Malaysia ni la kan, walaupun hukum Hudud dilaksanakan dan diguna pakai, rasanya masih ramai yang tak takut. Yer la, sedangkan hukuman sebat tu pun dah boleh dikira sangat ‘kejam’, tapi masih ramai je yang slumber buat benda yang boleh menerima hukuman tersebut.

Ok! Back to topic. Di Somalia, hukum Hudud dikatakan menjadi hukuman kepada mereka yang beragama Islam. Jadi, apa yang kami paparkan kali ini adalah beberapa gambar seorang pesalah yang menjalani hukum Hudud sambil disaksikan oleh penduduk.

Penduduk lihat hukuman rejam


Nak tahu lebih? Ada soalan? cuba tanya 



Dia Lebih Ariff





0 comments: